8 клас

 Посилання на гугл клас: https://meet.google.com/evp-xymf-urn




Календарно-тематичне планування уроків

до підручника Л.В. Калініної, І.В. Самойлюкевич «Англійська мова» для 8-го класу 

  спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови

 

№ уро-ку

Тема спілкування

Мовленнєві функції

Функціональні експоненти

Мовленнєва компетенція

Мовна компетенція

Соціокуль-турна компетен-ція

Аудіюван-  ня

Говорін-ня

Читання

Письмо

Фонети-

ка

Лексика

Граматика

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Unit

1

MY FRIENDS AND ME

1.1.

 

01.09

01.09

04.09

05.09

06.09

Making Friends

Розповіда-ти, як ти знайомиш-ся з друзями

- How do you like the class?

- I like music better.

- Are you in my class?

- Can I meet your peer?

Ex. 2 (a,b,c)                PB p. 10-11

Ex. 4 (a,b,c),

PB p.10

монолог-розповідь; діалог-обговорен-

ня; полілог-дискусія

Ex. 2,

PB p. 7

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 11

Writing an advice-seeking letter

Ex. 1,

PB, p. 8

- pen-friend;

- cute;

-peers;

-trendy clothes.

Ex. 1,2,3 PB, p. 8-9

Present Indefinite, Present Continuous, Present Perfect

Ex. 1,2 PB, p. 9

Ex. 1, PB p. 6

1.2.

08.09

08.09

11.09

12.09

13.09

A Friend in Need

Описувати свого друга

- My devoted friend is supportive.

- It’s cool to have such a friend.

- Life is meaningless without friends.

Ex. 2 (a,b,c)                PB p. 16-17

Ex. 4,

PB p.16

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-диспут

Ex. 2,

PB p. 13-14

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 17

Writing an informal opinion essay

Ex. 1,

 PB, p. 14

- devoted friend;

-supportive;

-sincere;

-to tell sth to sb’s face.

Ex. 1,2,3 PB, p. 14

Word-building; adjectives with negative meanings

Ex. 1,2,3 PB, p. 15

Ex. 1, PB p. 12-13

1.3.

15.09

15.09

18.09

19.09

20.09

 

News from Pen-Friends

Розповіда-

ти про свого друга з переписки

- My pen-friend and I are like-minded people.

- As our pen-friends we are responsible.

- We like to spend our quality time together.

Ex. 2 (a,b,c)                PB p. 24-25

Ex. 1,2,3, PB p. 23-24

монолог-характе-

ристика; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

Ex. 2,

PB p. 18-19

Ex. 3 (a,b) PB, p. 25

Writing a personal letter

Ex. 1,

 PB, p. 20

- incredible;

- to make a decision;

- to be responsible;

- to be like-minded.

Ex. 1,2,3 PB, p. 21-22

Past Indefinite, Past Continuous, Past Perfect

Ex. 1,2,3 PB, p. 22-23

Ex. 1, PB p. 18

Ex. 1, PB p. 20

1.4.

22.09

22.09

25.09

26.09

27.09

Being Together

Обговорю-

вати з друзями улюблене проведення вільного часу

- Are you planning on…?

- Does…appeal to you?

- I really feel like…

- I’m thrilled at the prospect…

Ex. 2 (a,b,c)                PB p. 31

Ex. 4 (a,b,c)

PB p.30-31

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

Ex. 2,

 PB p. 27-28

Ex. 3 (a,b) PB, p. 31-32

Writing a story

Ex. 1,

PB, p. 28

- to be keen on…;

- to enjoy doing;

- stuntman;

- to perform breathtaking tricks.

Ex. 1,2,3 PB, p. 28-29

Questions for more information

Ex. 1,2,3 PB, p. 28-29

Ex. 1, PB p. 26

1.5.

29.09

29.09

 

YOUR TEST FILES

Unit

2

LIVE AND LEARN

2.1.

02.10

03.10

04.10

06.10

06.10

 

 

 

Similar or Different

Розповіда-

ти про різні типи шкіл Великої Британії

- It’s time to decide

- I approve of …

prestigious schools

Ex. 2 (a,b,c)

PB, p. 42-43

Ex. 4 (a,b,c)

PB, p. 40-41

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

Ex. 2

PB, p. 36-37

Similar or Different

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 43 Writing a letter to the editor

Ex. 1

PB, p. 38

compulsory education;

scholarship;

-to pay fees;

-to attend school;

-to upgrade one’s knowledge.

Ex. 1,2,3 PB, p. 38-39

 

 

Ex. 1,2,3 PB, p. 40 ‘used to do’

Ex. 1 PB, p. 38 Across Cultures: Great Britain

Ex. 2 PB, p. 42

2.2.

 

06.10

06.10

09.10

10.10

 

The Best Days of Your Life

Розповіда-

ти про школи США

- Education in the USA starts at the age of 5

- In the 7th grade the children move to secondary education

- High school students take semester exams in winter and in spring

Ex. 2 (a,b,c)

PB, p. 49-50

Ex. 4 (a,b,c)

PB, p. 48-49

монолог-опис; діалог-інтерв’ю; полілог-порівнян-ня

Ex. 2

PB, p. 44-46 Interview with a High School Principle: the Best Days of My Life

 

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 50

Writing a class journal entry

Ex. 1

PB, p. 46

- pre-school;

-school leaving exam;

-graduation party;

-to do subjects;

-to graduate from high school.

Ex. 1,2,3 PB, p. 47

Ex. 1,2,3 PB, p. 47-48

Adverbs of manner, Adverbs of frequency

Across Cultures: the USA Ex. 2 PB, p. 46

2.3.

11.10

13.10

13.10

16.10

School Life is Here and There

Обговорю-вати проблему носіння шкільної форми

- I say…, what do you think of…at school?

- A uniform gives you a feeling of…

- How can a uniform express your individuality?

Ex. 2 (a,b,c)

PB, p. 57

Ex. 4 (a,b,c)

PB, p. 56

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

Ex. 1

PB, p. 51-52 Getting Dressed for Big School

 

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 57-58

Writing a letter of complaint

Ex. 1

PB, p. 54

- to expel;

-waistcoat;

-to remove of privileges;

-throughout the year;

cheerlea-ding.

Ex. 1 (a,b,c) PB, p. 54

If’/when clauses

Ex. 1 (a,b,c) PB, p. 55

Ex. 1 PB, p. 51

Across Cultures: Great Britain

Ex. 2 PB, p. 53

2.4.

17.10

18.10

20.10

20.10

 

School Routine

Дізнавати-ся інформа-цію про шкільний день

- It’s just that…is arousing interest

Well, I’m not an expert but…

- How cool is…?

Ex. 2 (a,b,c)

PB, p. 64

Ex. 4 (a,b,c)

 PB, p. 62

монолог-опис; діалог-розпиту-

вання; полілог-обмін думками

Ex. 1

PB, p. 59-60

Talking about School Routine

 

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 64

Writing a notice

Ex. 1

PB, p. 61

-morning registration;

-staff;

-from the horse’s mouth;

-to treat smb. friendly.

Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 61

Embedded questions

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 61-62

Across Cultures: Great Britain - Ukraine PB p. 60

2.5

30.1031.10

 

 YOUR TEST FILES

Unit 3

MUSIC TO MY EARS

3.1.

01.11

03.11

03.11

06.11

07.11

Music Styles

Обговорю-

вати різні музичні стилі

- Do you have any favourite….?

- As many teenagers I …;

-…is the one I like most.

Ex. 2 (a,b,c)

PB, p. 76

Ex. 4 (a,b,c)

PB, p. 75

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-диспут

Ex. 2

PB, p. 70-72 Talking about Music Styles

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 76 Writing a descriptive paragraph

Ex. 1

PB, p. 72

- to hypnotize;

-uplifting;

-to evoke emotions;

-to judge smb’s music.

Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 73

Reported Speech: statements Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 74

Across Cultures: the USA PB p. 72

3.2.

08.11

10.11

10.11

13.11

Parade of Fame

Розповіда-

ти про видатних музикантів

- How do you like…?

- It was gorgeous…

- I’ve heard their concert on CD, but…

Ex. 2 (a,b,c)

 PB, p. 84

Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 83-84

монолог-розповідь; діалог-обмін думками; полілог-диспут

Ex. 2

PB, p. 78-79 Parade of Fame

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 84-85

Writing a biography

Ex. 1

PB, p. 80

-repertoire;

Incompa-rable;

-to be widely recognized;

-to absorb the beauty of…

Ex. 1,2,3 PB, p. 80-82

Reported Speech about the future actions

Ex. 1,2,3 PB, p. 82-83

Ex. 1 PB, p. 77 Across Cultures: the USA PB, p. 79-80

3.3.

14.11

15.11

17.11

17.11

20.11

 

At the Concert Hall

Ділитися враження-

ми про музичний концерт

- What are your preferences in…?

- Does…appeal to you?

- Where do your tastes in…lie?

Ex. 2 (a,b,c)

 PB, p. 90-91

Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 90

монолог-розповідь про улюблений концерт; діалог-обмін думками;

.полілог-дискусія

Ex. 2

PB, p. 86-87 A Page from a Diary

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 91 Writing a concert programme

Ex. 1

 PB, p. 87

- magnetic;

-enchanting;

-to tune the instruments;

-to stay in the magic world of music.

Ex. 1,2,3 PB, p. 87-89

Reported Speech: instructions, commands, regrets

Ex. 1,2,3 PB, p. 89-90

Across Cultures: Great Britain

3.4.

21.11

22.11

24.11

24.11

Matter of Taste

Обговорю-

вати музичні смаки

- I’d like to invite you to…

- Would you be able to come…

- What about going to…

Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 96

Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 95-96

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-диспут

Ex. 2

PB, p. 93 Talking about Music Tastes

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 96-97 Writing an e-mail

Ex. 1

 PB, p. 93

- ugly;

-an unusual range;

-to cary smb. away;

-to have a good ear for music.

Ex. 1,2,3 PB, p. 93

Reported Speech: general and special questions

Ex. 1,2,3 PB, p. 93-94

 

Ex. 1 PB, p. 97

 27.11

28.11

YOUR TEST FILES

Unit 4

IN THE WORLD OF MASS MEDIA

4.1.

29.11

01.12

01.12

04.12

05.12

Are you a Newspa-per or a Maga-zine Reader?

Обговорю-

вати смаки в читанні преси

- There is a great variety of…

- We never miss a chance of…

- What newspapers and magazines are popular…?

Ex. 2 (a,b,c)

PB, p. 111

Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 109

монолог-порівнян-

ня; діалог-обгово-

рення; полілог-диспут

Ex. 2

PB, p. 103-104

Magazines or Newspapers?

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 111-112  Writing a descriptive paragraph

Ex. 1

PB, p. 106

-editor;

-to subscribe to…;

-script cartoon;

-up-to-date information;

-quality paper.

Ex. 1,2,3 PB, p. 106-107

Unreal Condition Ex. 1,2,3 PB, p. 108-109

Across Cultures: Great Britain-the USA PB p. 105

4.2.

06.12

08.12

08.12

11.12

What’s on TV?

Розповіда-

ти про

телепро-

грами різних країн

- What’s on TV on Sunday?

- I’m interested in…

- … broaden my outlook;

- I never miss a chance of…

Ex. 2 (a,b,c)

PB, p. 120

Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 118-119

монолог-опис різних теле-

програм; діалог-обгово-

рення; полілог- обмін думками

Ex. 2 PB, p. 113-114

TV Customs

Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 120-121  Writing a synopsis for television

Ex. 1

PB, p. 116

- TV viewer;

-disco soap;

-day-time serial;

-to pass the time;

-to see sth on the box.

Ex. 1,2,3 PB, p. 116-117

 

Phrasal Verbs

Ex. 1,2,3 PB, p. 117

Across Cultures: Great Britain-the USA PB p. 115

12.12

13.12

Revision

Повторення граматичного матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.12

15.12

18.12

Revision

Повторення лексичного матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.12

Listening

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.12

Reading

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.12

Writing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.12

Speaking

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар