Посилання на гугл клас: https://meet.google.com/evp-xymf-urn
Календарно-тематичне
планування уроків
до підручника Л.В. Калініної, І.В. Самойлюкевич «Англійська мова» для 8-го класу
спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням
іноземної мови
№ уро-ку |
Тема спілкування |
Мовленнєві функції |
Функціональні експоненти |
Мовленнєва компетенція |
Мовна компетенція |
Соціокуль-турна компетен-ція |
||||||||||
Аудіюван- ня |
Говорін-ня |
Читання |
Письмо |
Фонети- ка |
Лексика |
Граматика |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||||
Unit 1 |
MY FRIENDS AND ME |
|||||||||||||||
1.1. 01.09 01.09 04.09 05.09 06.09 |
Making Friends |
Розповіда-ти, як ти
знайомиш-ся з друзями |
- How do you like the class? - I like music better. - Are you in my class? - Can I meet your peer? |
Ex. 2 (a,b,c) PB p. 10-11 |
Ex. 4 (a,b,c), PB p.10 монолог-розповідь;
діалог-обговорен- ня;
полілог-дискусія |
Ex. 2, PB p. 7 |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 11 Writing an advice-seeking letter |
Ex. 1, PB, p. 8 |
- pen-friend; - cute; -peers; -trendy clothes. Ex. 1,2,3 PB, p. 8-9 |
Present Indefinite, Present Continuous, Present
Perfect Ex. 1,2 PB, p. 9 |
Ex. 1, PB p. 6 |
|||||
1.2. 08.09 08.09 11.09 12.09 13.09 |
A Friend in Need |
Описувати свого друга |
- My devoted friend is supportive. - It’s cool to have such a friend. - Life is meaningless without friends. |
Ex. 2 (a,b,c) PB p. 16-17 |
Ex. 4, PB p.16 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. 2, PB p. 13-14 |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 17 Writing an informal opinion essay |
Ex. 1, PB, p. 14 |
- devoted friend; -supportive; -sincere; -to tell sth to sb’s face. Ex. 1,2,3 PB, p. 14 |
Word-building; adjectives with negative meanings Ex. 1,2,3 PB, p. 15 |
Ex. 1, PB p. 12-13 |
|||||
1.3. 15.09 15.09 18.09 19.09 20.09 |
News from Pen-Friends |
Розповіда- ти про свого друга з переписки |
- My pen-friend and I are like-minded people. - As our pen-friends we are responsible. - We like to spend our quality time together. |
Ex. 2 (a,b,c) PB p. 24-25 |
Ex. 1,2,3, PB p. 23-24 монолог-характе- ристика;
діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. 2, PB p. 18-19 |
Ex. 3 (a,b) PB, p. 25 Writing a personal letter |
Ex. 1, PB, p. 20 |
- incredible; - to make a decision; - to be responsible; - to be like-minded. Ex. 1,2,3 PB, p. 21-22 |
Past Indefinite, Past Continuous, Past Perfect Ex. 1,2,3 PB, p. 22-23 |
Ex. 1, PB p. 18 Ex. 1, PB p. 20 |
|||||
1.4. 22.09 22.09 25.09 26.09 27.09 |
Being Together |
Обговорю- вати з друзями улюблене проведення вільного часу |
- Are you planning on…? - Does…appeal to you? - I really feel like… - I’m thrilled at the prospect… |
Ex. 2 (a,b,c) PB p. 31 |
Ex. 4 (a,b,c) PB p.30-31 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. 2, PB p. 27-28 |
Ex. 3 (a,b) PB, p. 31-32 Writing a story |
Ex. 1, PB, p. 28 |
- to be keen on…; - to enjoy doing; - stuntman; - to perform breathtaking tricks. Ex. 1,2,3 PB, p. 28-29 |
Questions for more information Ex. 1,2,3 PB, p. 28-29 |
Ex. 1, PB p. 26 |
|||||
1.5. 29.09 29.09 |
YOUR TEST FILES |
|||||||||||||||
Unit 2 |
LIVE AND LEARN |
|||||||||||||||
2.1. 02.10 03.10 04.10 06.10 06.10 |
Similar or Different |
Розповіда- ти про різні типи шкіл Великої Британії |
- It’s time to decide - I approve of … prestigious schools |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 42-43 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 40-41 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. 2 PB, p. 36-37 Similar or Different |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 43 Writing a letter to the
editor |
Ex. 1 PB, p. 38 |
compulsory education; scholarship; -to pay fees; -to attend school; -to upgrade one’s knowledge. Ex. 1,2,3 PB, p. 38-39 |
Ex. 1,2,3 PB, p. 40 ‘used to do’ |
Ex. 1 PB, p. 38 Across Cultures: Ex. 2 PB, p. 42 |
|||||
2.2. 06.10 06.10 09.10 10.10 |
The Best Days of Your Life |
Розповіда- ти про школи США |
- Education in the - In the 7th grade the children move to
secondary education - High school students take semester exams in winter
and in spring |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 49-50 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 48-49 монолог-опис; діалог-інтерв’ю; полілог-порівнян-ня |
Ex. 2 PB, p. 44-46 Interview with a High School Principle:
the Best Days of My Life |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 50 Writing a class journal entry |
Ex. 1 PB, p. 46 |
- pre-school; -school leaving exam; -graduation party; -to do subjects; -to graduate from high school. Ex. 1,2,3 PB, p. 47 |
Ex. 1,2,3 PB, p. 47-48 Adverbs of manner, Adverbs of frequency |
Across Cultures: the |
|||||
2.3. 11.10 13.10 13.10 16.10 |
School Life is Here and There |
Обговорю-вати проблему носіння шкільної форми |
- I say…, what do you think of…at school? - A uniform gives you a feeling of… - How can a uniform express your individuality? |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 57 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 56 монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. 1 PB, p. 51-52 Getting Dressed for Big School |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 57-58 Writing a letter of complaint |
Ex. 1 PB, p. 54 |
- to expel; -waistcoat; -to remove of privileges; -throughout the year; cheerlea-ding. Ex. 1 (a,b,c) PB, p. 54 |
If’/when clauses Ex. 1 (a,b,c) PB, p. 55 |
Ex. 1 PB, p. 51 Across Cultures: Ex. 2 PB, p. 53 |
|||||
2.4. 17.10 18.10 20.10 20.10 |
School Routine |
Дізнавати-ся інформа-цію про шкільний день |
- It’s just that…is arousing interest Well, I’m not an expert but… - How cool is…? |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 64 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 62 монолог-опис; діалог-розпиту- вання; полілог-обмін думками |
Ex. 1 PB, p. 59-60 Talking about School Routine |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 64 Writing a notice |
Ex. 1 PB, p. 61 |
-morning registration; -staff; -from the horse’s mouth; -to treat smb. friendly. Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 61 |
Embedded questions Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 61-62 |
Across Cultures: |
|||||
2.5 30.1031.10 |
YOUR TEST FILES |
|||||||||||||||
Unit 3 |
MUSIC TO MY EARS |
|||||||||||||||
3.1. 01.11 03.11 03.11 06.11 07.11 |
Music Styles |
Обговорю- вати різні музичні стилі |
- Do you have any favourite….? - As many teenagers I …; -…is the one I like most. |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 76 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 75 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. 2 PB, p. 70-72 Talking about Music Styles |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 76 Writing a descriptive
paragraph |
Ex. 1 PB, p. 72 |
- to hypnotize; -uplifting; -to evoke emotions; -to judge smb’s music. Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 73 |
Reported Speech: statements Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 74 |
Across Cultures: the |
|||||
3.2. 08.11 10.11 10.11 13.11 |
Parade of Fame |
Розповіда- ти про видатних музикантів |
- How do you like…? - It was gorgeous… - I’ve heard their concert on CD, but… |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 84 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 83-84 монолог-розповідь;
діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. 2 PB, p. 78-79 Parade of Fame |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 84-85 Writing a biography |
Ex. 1 PB, p. 80 |
-repertoire; Incompa-rable; -to be widely recognized; -to absorb the beauty of… Ex. 1,2,3 PB, p. 80-82 |
Reported Speech about the future actions Ex. 1,2,3 PB, p. 82-83 |
Ex. 1 PB, p. 77 Across Cultures: the |
|||||
3.3. 14.11 15.11 17.11 17.11 20.11 |
At the Concert Hall |
Ділитися враження- ми про музичний концерт |
- What are your preferences in…? - Does…appeal to you? - Where do your tastes in…lie? |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 90-91 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 90 монолог-розповідь
про улюблений концерт; діалог-обмін думками; .полілог-дискусія |
Ex. 2 PB, p. 86- |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 91 Writing a concert programme |
Ex. 1 PB, p. 87 |
- magnetic; -enchanting; -to tune the instruments; -to stay in the magic world of music. Ex. 1,2,3 PB, p. 87-89 |
Reported Speech: instructions, commands, regrets Ex. 1,2,3 PB, p. 89-90 |
Across Cultures: |
|||||
3.4. 21.11 22.11 24.11 24.11 |
Matter of Taste |
Обговорю- вати музичні смаки |
- I’d like to invite you to… - Would you be able to come… - What about going to… |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 96 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 95-96 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. 2 PB, p. 93 Talking about Music Tastes |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 96-97 Writing an e-mail |
Ex. 1 PB, p. 93 |
- ugly; -an unusual range; -to -to have a good ear for music. Ex. 1,2,3 PB, p. 93 |
Reported Speech: general and special questions Ex. 1,2,3 PB, p. 93-94 |
Ex. 1 PB, p. 97 |
|||||
27.11 28.11 |
YOUR TEST FILES |
|||||||||||||||
Unit 4 |
IN THE WORLD OF MASS MEDIA |
|||||||||||||||
4.1. 29.11 01.12 01.12 04.12 05.12 |
Are you a Newspa-per or a Maga-zine Reader? |
Обговорю- вати смаки в читанні преси |
- There is a great variety of… - We never miss a chance of… - What newspapers and magazines are popular…? |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 111 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 109 монолог-порівнян- ня;
діалог-обгово- рення;
полілог-диспут |
Ex. 2 PB, p. 103-104 Magazines or Newspapers? |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 111-112 Writing a descriptive paragraph |
Ex. 1 PB, p. 106 |
-editor; -to subscribe to…; -script cartoon; -up-to-date information; -quality paper. Ex. 1,2,3 PB, p. 106-107 |
Unreal Condition Ex. 1,2,3 PB, p. 108-109 |
Across Cultures: |
|||||
4.2. 06.12 08.12 08.12 11.12 |
What’s on TV? |
Розповіда- ти про телепро- грами різних країн |
- What’s on TV on Sunday? - I’m interested in… - … broaden my outlook; - I never miss a chance of… |
Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 120 |
Ex. 4 (a,b,c) PB, p. 118-119 монолог-опис
різних теле- програм;
діалог-обгово- рення; полілог-
обмін думками |
Ex. 2 PB, p. 113-114 TV Customs |
Ex. 3 (a,b,c) PB, p. 120-121 Writing a synopsis for television |
Ex. 1 PB, p. 116 |
- TV viewer; -disco soap; -day-time serial; -to pass the time; -to see sth on the box. Ex. 1,2,3 PB, p. 116-117 |
Phrasal Verbs Ex. 1,2,3 PB, p. 117 |
Across Cultures: |
|||||
12.12 13.12 |
Revision |
Повторення граматичного матеріалу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
15.12 15.12 18.12 |
Revision |
Повторення лексичного матеріалу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
19.12 |
Listening |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
20.12 |
Reading |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
22.12 |
Writing |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
22.12 |
Speaking |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Немає коментарів:
Дописати коментар