Посилання на гугл клас: https://meet.google.com/qhp-myau-koj
Календарно-тематичне
планування уроків
до підручника Л.В. Калініної, І.В. Самойлюкевич «Англійська мова» для 10-го класу
спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням
іноземної мови
№ уро-ку |
Тема спілкування |
Мовленнєві функції |
Функціональні експоненти |
Мовленнєва компетенція |
Мовна компетенція |
Соціокуль-турна компетен-ція |
|||||||||||||||||
Аудіюван- ня |
Говорін-ня |
Читання |
Письмо |
Фонети- ка |
Лексика |
Граматика |
|||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||||||
Unit 1 |
My Friends and my Family are my Fortress
. |
||||||||||||||||||||||
1.1. 01.09 04.09 04.09 06.09 06.09 08.09 |
What
is a role model for you? |
Розповіда-ти, хто для тебе
є прикладом для наслідування |
-My grandfather (father, mother, grandmother) is
my idol - In my opinion, a good personality is not necessarily a
great man. - Someone who has a very strong
character |
Ex. a,b,c PB p. 13 |
Ex.2,3,4 PB p.9-10 монолог-розповідь;
діалог-обговорен- ня;
полілог-дискусія Ex a-p.12 |
Ex.ІІ (а,b) PB p.6-9 |
Exa,b PB, p. 13-14 Ex/a,b p.23 |
Ex. III PB, p. 9 |
strongwilled · statesman · shrewdness · self-respect · necessarily · inspirative · to prevail · selfconfidenc |
If +
Present Simple + will the
Future Continuous, Future Perfect, Imperative, can, could, may, might, ought
to and must without to Ex 1,2,3 p 10-11 |
Ex. I , PB p.6 Across
Cultures p/9 |
||||||||||||
1.2. 11.09 11.09 13.09 13.09 15.09 18.09 |
Who is your
‘friendly ear |
Описувати свого друга |
- My devoted friend is supportive. - It’s cool to have such a friend. - Life is meaningless without friends. |
Ex. a,b,c
PB p. 22-23 |
Ex.1,2,3 PB p/19 монолог-розповідь;
діалог-обговорен- ня;
полілог-дискусія |
Ex.ІІ (а,b) PB p.15 |
Ex. 1.2.3 PB,
p. 20 Ex/a,b p.23 |
Ex. III PB, p. 18 |
- issue · siblings · to attract · colloquial · shy · to trust · faithful · to argue · to apply · to bul |
If +
Past Simple + would + Infinitive without
to |
Ex. 1, PB p. 15 |
||||||||||||
1.3. 18.09 20.09 20.09 22.09 25.09 |
Can you learn
how to resolve confl icts? |
Чи можете ви навчитися вирішувати конфлікти? |
- Misunderstanding and
mistrust can cause a conflict. -There are no conflicts in my family - I respect your opinion |
Ex. 2(a,b,c) PB p. 29-30 |
Ex.IV, PB p. 28 монолог-характе- ристика;
діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. II(a,b) PB p. 24 |
Ex. 1.2.3 (a,b) PB, p. 27 a, b – p.31 p.216 Writing a personal letter |
Ex. III, PB, p. 26-27 |
to squabble · sincerely · rivalry · respond · flexible · to deprive |
If +
Past Simple + would + Infinitive without
to |
Ex. 1, PB p. 24 |
||||||||||||
1.4. 25.09 27.09 27.09 29.09 02.10 02.10 |
Developing
Integrated Skills |
Розвиток інтегрованих навичок |
- Are you planning on…? - Does…appeal to you? - I really feel like… - I’m thrilled at the prospect… |
Ex. 1,2 PB p. 32 Ex.4,p 33 |
монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
|
Ex. 3 PB, p. 32 Writing a story |
|
|
|
|
||||||||||||
1.5. 04.10 04.10 |
YOUR TEST FILES |
||||||||||||||||||||||
Unit 2 |
Freaks of Nature |
||||||||||||||||||||||
2.1. 06.10 09.10 09.10 11.10 11.10 13.10 |
Do You Know how
to Avert Extreme Weather Events? |
Чи знаєте ви, як запобігти екстремальним погодним
явищам? |
- It’s time to decide - We protect our environment |
Ex. (a,b,c) PB, p. 45-46 |
Ex. III PB, p. 43- 1,2,3, p.43 Ex.IV a p.44-45 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. II PB, p.39-42 Ex a,b- p.42 Similar or Different |
Ex. 1,2,3 – p.44-46Ex(a,b,) PB, p. 46 |
Ex. III (1) PB, p. 43 |
earthquake · flood · hurricane · typhoon · tornado · tsunami · wildfire · landslide · meteorologist · awesome · devastating |
A gerund is a base
form of verb + ing which can follow some common verbs:
|
Ex. 1 PB, p. 39 |
||||||||||||
2.2. 16.10 16.10 18.10 18.10 20.10 30.10 |
How do Freaks of
Nature Infl uence You? |
Як диваки природи впливають на вас? |
- My pet feels the change in the weather -Folk signs help me... |
Ex. (a,b,c) PB, p. 52 |
Ex. III (2,3) PB, p.-49-50 ExIV p.51-52 монолог-опис; діалог-інтерв’ю; полілог-порівнян-ня |
Ex. II PB, p. 47-48 Ex a,b-p.49 |
Ex. 1,2,3 PB, p. 50 Ex a,b p/53 Writing a class journal entry |
Ex. III PB, p. 49 |
drought · heat · simultaneous · deafening · violent · lifeguard · shudder · adjust · tremendous |
use ‘be
going + to’ infinitiv |
Ex I- p.47 |
||||||||||||
2.3. 30.10 01.11 01.11 03.11 |
Are You
Environmentally Friendly? |
Ви дотримуєтеся певних правил
поводження в навколишньому середовищі? |
- I say…, what do you think of…? - It's just incredible ? -If
it isn’t…? -Are
you kidding? |
Ex. (a,b,c) PB, p. 59 |
Ex. III (1,2) PB, p. 56 Ex IV- p.58 монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex.II PB, p. 54-55 |
Ex. 1,2,3 PB, p. 57-58 Ex a,b p/59-60 p/216 Writing a letter of complaint |
Ex. III (1) PB, p. 56 |
contribution
· challenge · incredible · to absorb · windmill · genuinely |
use negative
questions. |
Ex. 1 PB, p. 54 |
||||||||||||
2.4. 06.11 06.11 08.11 08.11 10.11 |
Developing
Integrated Skills |
Розвиток інтегрованих навичок |
|
Ex.1, 2, 4 PB, p. 61 |
монолог-опис; діалог-розпиту- вання; полілог-обмін думками |
|
Ex. 3 PB, p. 61 Writing a notice |
|
|
|
|
||||||||||||
2.5 13.11 13.11 15.11 |
YOUR TEST FILES |
||||||||||||||||||||||
Unit 3 |
Art for Heart’s Sake |
||||||||||||||||||||||
3.1. 15.11 17.11 20.11 20.11 22.11 |
What is Art to
You? |
Що для вас мистецтво? |
- Do you have any favourite….? - As many teenagers I … |
Ex. (a,b,c) PB, p. 73 |
Ex. 1,2, PB, p. 69 Ex IV p.71 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. II PB, p. 66 Ex a,b – p.68 Talking about Music Styles |
Ex. 3 PB, p.69 Ex 1,2,3 p/70 Ex a,b p.73 |
Ex. 1 PB, p. 69 |
- to hypnotize; -uplifting; -to evoke emotions; -to judge smb’s music. Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 73 |
Reported Speech: statements Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 74 |
Ex I,p/66 |
||||||||||||
3.2. 22.11 24.11 27.11 27.11 29.11 29.11 |
What Makes an
Artist: Genius or Labour and Diligence? |
Що робить митця: геніальність чи праця й
старанність? |
- How do you like…? - It was gorgeous… - I have seen his paintings … |
Ex. (a,b,c) PB, p. 81 |
Ex. 3) PB, p. 79 монолог-розповідь;
діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. 2 PB, p. 74-77 |
Ex. 4,5 PB, p.78 Ex a,b p.82 Writing a biography |
Ex. III PB, p. 78 Ex 1,2,3,-p/78 |
- to
absorb · parable · renowned · contemporary · incredible · landscape · seascape · still life · impressive |
|
Ex. 1 PB, p. 74 Across Cultures: PB, p. 77 |
||||||||||||
3.3. 01.12 04.12 04.12 06.12 06.12 |
Are Art
Galleries and Museums in your List of Likes? |
Чи є у вас
улюблені художні галереї та музеї? |
- What are your preferences in…? - Does…appeal to you? - Where do your tastes in…? |
Ex. (a,b,c) PB, p. -91-92 |
Ex. 4 PB, p. 89 монолог-розповідь
про улюблений концерт; діалог-обмін думками; .полілог-дискусія |
Ex. 2 (a,b) PB, p. 84-87 |
Ex.1,2, 3 PB, p. 88-89 Ex a,b -p.93 |
Ex. III PB, p. 87 |
pretence
· snootiness · to count · splatter(s) · to worship · to marvel world of music. Ex. 1,2,3 PB, p. 87-89 |
the
definite article |
Ex I,p/83 p/86 |
||||||||||||
3.4. 08.12 11.12 11.12 13.12 |
Developing
Integrated Skills |
Розвиток інтегрованих навичок |
|
|
Ex. 2,3 PB, p. 94 монолог-опис;
діалог-обмін думками; полілог-диспут |
|
Ex. 1 PB, p. 94Writing an e-mail |
|
|
|
|
||||||||||||
3.5 13.12 15.12 |
YOUR TEST FILES |
||||||||||||||||||||||
18.12 |
Семестровий контроль навичок читання |
|
|||||||||||||||||||||
18.12 |
Семестровий контроль навичок аудіювання |
|
|||||||||||||||||||||
20.12 |
Семестровий контроль навичок письма |
|
|||||||||||||||||||||
20.12 |
Семестровий контроль навичок говоріння |
|
|||||||||||||||||||||
22.12 |
Аналіз контрольних робіт |
|
|||||||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар